top of page
  • Instagram
  • Facebook
  • Twitter

Farklı Kültürler - Ortak Değerler

Bulgaristan (ARCI), Türkiye (BİSAV), Kıbrıs (FWC) ve Tunus’taki (ATAC) STK’ların proje ortağı olarak; Avrupa-Akdeniz bölgesinin 14-20 yaş aralığındaki gençlerin kendi kültürlerine ve bu dört ülkenin kültürel değerlerine (eğitim, sosyal yaşantı, folklor, yemek, tarihi ve coğrafi zenginlikler, v.s.) ilişkin bilgilerinin neler olduğu ve farklı kültürel değerlerin arasında ortak noktaların neler olduğunu tesbit ederek empati yapmaları ve farkındalıklarını sağlamaktır.

 

Anna Lindh Vakfı'nın mali desteği ile gerçekleştirilen “Farklı Kültürler - Ortak Değerler” (Common Values Different Cultures Project) Projesini Balkan Göçmenleri İktisadi Araştırma Ve Sosyal Yardımlaşma Vakfı (BİSAV) olarak, Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nden  resmi izin alınarak Yenimahalle Mustafa Azmi Doğan Anadolu Lisesi’nde  uygulanmıştır.

           

Projemizin Amacı: Bulgaristan (ARCI), Türkiye (BİSAV), Kıbrıs (FWC) ve Tunus’taki (ATAC)  STK’ların proje ortağı olarak; Avrupa-Akdeniz bölgesinin 14-20 yaş aralığındaki gençlerin kendi kültürlerine ve bu dört ülkenin kültürel değerlerine (eğitim, sosyal yaşantı, folklor, yemek, tarihi ve coğrafi zenginlikler, v.s.)  ilişkin bilgilerinin neler olduğu ve farklı kültürel değerlerin arasında ortak noktaların neler olduğunu tesbit ederek empati yapmaları ve farkındalıklarını sağlamaktır.

 

Projenin zaman aralığı: 01.09.20016 – 31.08.2017

 

Proje Koordinatörü Zehra BERBER, okuldaki 5 öğretmene projenin eğitimini verdikten ve öğrenci eğitimlerinde kullanacakları materyalleri teslim ettikten sonra projenin öğrenci boyutundaki etkinlikleri başlamıştır. Her öğretmen, gönüllü olarak projede yer almak isteyen öğrencilerden 12’şer kişilik gruplar oluşturdu. Bulgaristan ARCI tarafından hazırlanıp gönderilen etkinliklerde;

Gençler, Bulgaristan, Güney Kıbrıs, Tunus ve Türkiye’ye ait görsellerin desteğiyle;

1- Tema: Benzer ve Farklı

2- Tema: Yemek Yolculuğu

3- Tema: …….’a Bir Gezi

4- Tema: Benim Evim Her Yerde

5- Tema: Eğitim ve Kültür

Konularında araştırmalarla grup halinde çalıştılar. Çalışmalarda öğrencilerin en çok dikkatini Türkiye’de yapılan yemeklerin diğer ülkelerde yapılışına birkaç malzeme ilave edilip isminin farklı olduğu dikkatlerini çekti.  Birde “Benim Evim Her Yerde” etkinliğinde Balkan Göçmenleri İktisadi Araştırma ve Sosyal Yardımlaşma Vakfı Yönetiminden misafir olarak katılmaları ve kendi yaşam hikayelerinden kesitler empati yapmalarını sağladı.

 

Farklı Kültürler – Ortak Değerler Projesinde yer alan öğretmenler ve öğrenciler kültürlerarası dialog adına eğlenceli, eğitici ve paylaşımcı bir yaşantı geçirdiler. Tüm çalışmaların fotoğraf ve video çekimleri yapılmıştır.

 

Her öğretmen bukletin açıklamaları, yönergeler, form ve kendi kişisel mesleki deneyimleri ışığında çalışmalarını gerçekleştirmiştir. Öğrenciler farklı  ülke kültürlerindeki benzerlikleri ve farklılıkları çok güzel tespit etmişlerdir.

1.Temada şehir fotoğraflarında iklim, mimari, sosyal-kültürel yaşantı, tarih kriterlerine çıkarımda bulunarak ülke tahmininde bulundular. Öğretmenler farklı sorular sorarak algı ve değerlendirmelerini artırmıştır.

2.Temada farklı ülkelerin mutfak kültürlerindeki meşhur yemeklerini, kullanılan malzemeler, vs. olarak tanıdılar, yaptılar, yemekleri yapmak çok hoşlarına gitti.

Farklı ülkelerde aynı yada benzer yemekler olduğunu gördüler, “aaa bu bizim ülkemizin filanca yemeği, bizden almışlar” diyerek esprilerde bulundular. Öğretmenler önce öğrencilerin kendi memleketlerindeki düğün, bayram, festival gibi günlerde yapılan yöresel yemeklerini, yapılış ve malzemelerini sorarak genel bilgi alışverişlerinde bulunmalarını sağladı. Sonrasında da bunu diğer 3 ülkenin yemek kültürünü araştırıp sorgulamalarını ve bilgi paylaşımı yapmalarını sağladı.

3.Temada öğrenciler görsellerdeki anıt-ören yerleri ile ilgili özellikle tarihi mirasların çok fazla birbirine benzediklerini farketti. Öğretmenlerde bu benzerliklerin neden olabileceğine yönelik düşünmelerini sağlayacak sorular ve tartışmalar yapmalarını sağlamıştır.

4.Temada görsellerdeki 3 kişi ile ilgili yaşamlarını tahmin etmeye yönelik kompozisyonlar yazdılar. Kendileri göç etmek durumunda kaldıklarında nasıl yaşam mücaadelesi verecekleri v.b. içerecek şekilde kompozisyon yazdılar. BİSAV’dan gelen misafirlerimizin göç ile igili anlattıkları yaşam hikayeleri çok ilgilerini çekti, onların duygu düşüncelerini anlmak için sorular sormaları empati yapmalarını sağladı. İnsanların kendi isteklerinin dışında vatanlarından uzaklaşmak zorunda olmalarını üzücü buldular.

5.Temada ise dünyadaki 20 mucizevi eğitim sistem ve ortamlarının varlığı onları çok mutlu etti, eğitim ile ilgili hayal ve algılarını açtı. Bazı eğitim sistemi ve ortamını çok beğendikleri için bazı öğrenciler oralara gitmek isterken bazı öğrenciler daha güzelini kendi ülkemizde yapabiliriz şeklinde değerlendirmelerde bulundular. Öğrencilere nasıl bir eğitim sistemi ve ortamında yaşamak istediklerini resimle anlatmaları sağlandı.

           

Projemizin Kapanış Gösterisinde; Mustafa Azmi Doğan Anadolu Lisesi’nin 19 Mayıs Atatürk’ü Anma Gençlik ve Spor Bayramı resmi töreniyle birlikte tüm öğrenci ve velilerin katılımı ile yapıldı. Projenin kapanış programına Bulgaristan ve Tunus Büyükelçiliklerinden yetkililer de katılım sağladılar. Programda Kosova Halk Oyunları Gösterisinin ardından; Ülkeleri tanıtan standlar meşhur caddeleri ile sergilendi. Türkiye’yi “İstiklal Caddesi”, Bulgaristan’ı "Vitoşa Caddesi”, Tunus’u "Habib Burgiba Caddesi', Güney Kıbrıs’ı  “Dereboyu Caddesi” temsil etmektedir.

Cadde de;

*Yöresel kıyafetli  kız-erkek öğrenciler,

*Ülkeye özgü ufak ikramlar,

*Ülkeye ait şehir, yemek ve kültürel miras fotoğrafları,

*Ülkelerdeki bilim sanat alanındaki ünlülerin fotoğrafları (Altta kısa açıklama),

*Bulgaristan ve Türkiye’ye ait bir gelenek canlandırması yapıldı.

 Her ülkenin standında, ülkelere ait müzikler, proje boyunca çekilen fotoğraflar ve yapılan etkinlik çalışmaları ayaklı pano ve şovalye ile sergilendi.

Proje boyunca çekilen fotoğraflardan sinevizyon gösterimi de yapıldı.

Ankara İl Milli Eğitim Müdür Yardımcı ve Şube Müdürünün katıldığı farklı bir zamanda da projede yer alan öğrencilere Katılım Belgesi verilerek proje tamamlanmıştır.

Sayılarla Projemiz

5

Faaliyet

4

Ülke-Şehir

60

Katılımcı

Proje Fotoğrafları

bottom of page